ALGEMENE VOORWAARDEN
Coolsaet Perinne (handelend onder de naam Victor-y-horses), met vestigingsadres te 3128 Baal, Pandhoevestraat 84 en ondernemingsnummer 0835.656.087.
Je kan ons bereiken via het e-mailadres: [email protected]
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.Dienstverlener: Victor-y-horses
2.Klant: de consument of ondernemer die een overeenkomst afsluit met ons, als Dienstverlener, en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.
3.Aanbod: alle aanbiedingen uitgaande van ons, dit zowel via de website, via sociale media of via e-mail.
4.Dienst: de diensten die wij leveren: Victor-y-horses
5.Producten:
7.Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag het aankopen van de dienst.
8.Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. Indien u handelt in de hoedanigheid van een onderneming kan u geen aanspraak maken op het herroepingsrecht.
9.Schriftelijk: de schriftelijke communicatie via e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
10.Website: https://www.victor-y-horses.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze lessen, cursussen, overeenkomsten en diensten en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een aanbod via de website. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
3.2. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant, het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.
3.3. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
3.4. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen.
Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst en informatieverstrekking Klant
4.1. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende soorten diensten aan.
Tenzij schriftelijk anders zou zijn overeengekomen, zullen de werkzaamheden bestaan uit:
4.3. Jij, als Klant, dient de volgende afspraken steeds na te komen:
Voor de lessen:
4.5. Jij, als Klant, bent steeds verplicht om een goedgekeurde rijhelm te dragen.
4.6. Er geldt ten alle tijden een rookverbod op het terrein.
4.7. Jij, als Klant, dient steeds de hekken en deuren te sluiten na gebruik.
4.8. Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar best inzicht en vermogen en volgens de regels van de kunst uit. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde.
Artikel 5 – Vergoeding:
5.1. Algemeen
5.1.1. De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen dienst. De prijzen staan steeds vermeld op de website van ons, als Dienstverlener.
De vermelde tarieven worden steeds uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW.
5.1.2. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant.
5.2. Facturatie en betaling
5.2.1. Jij, als Klant, dient bij aankoop van onze trainingen een voorschot te betalen. Deze kan in geen geval gerestitueerd worden. Het resterende bedrag dient betaald te worden bij aanvang van de trainingsperiode. Indien jij, als Klant, ook training wenst in de volgende maand, dien jij, als Klant, hiervoor ten laatste een week voor aanvang van de volgende trainingsmaand, een aanbetaling te doen. Het resterende bedrag dient dan weer bij aanvang van de trainingsmaand betaald te worden.
5.2.2. Jij, als Klant, dient de lessen na de les te betalen. Dit contant, via Payconic of op factuur.
5.2.3. Bij het vastleggen van een cursus, dien jij, als Klant, het bedrag te storten op de bankrekening van ons, als Dienstverlener.
5.2.4. Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd van:
€20 als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk is aan €150;
€30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag boven de €150;
€65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag boven de €500, met een totaallimiet van €2.000.
Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is de klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest verschuldigd ten belope van de wettelijke rentevoet voor betalingsachterstand bij handelstransactie, zie artikel 5, lid 2 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Deze interesten worden berekend op de nog te betalen som.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
6.1. De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.
Jij, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de online aangekochte producten te ontbinden. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bevestigingse-mail heeft ontvangen.
6.2. Uitzonderingen:
Het herroepingsrecht geldt niet voor onze cursussen.
Artikel 7 – Betwistingen
Jij, als klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Dienstverlener.
Jij, als klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid.
Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
8.1 Algemeen
Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting.
De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat gedekt wordt door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.
Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
8.2. Overmacht
Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.
Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
8.3. Relaties met derden
Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
8.4. Contractuele tekortkomingen
Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen. Hierbij wordt er ons, als Dienstverlener, een redelijke termijn gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.
Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
8.5. Website
Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. Wij, als Dienstverlener, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.
Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.
8.6. Veiligheid van het paard
Jij, als Klant, bent steeds verantwoordelijk voor jouw eigen veiligheid en die van het paard. Daarnaast ben jij, als Klant, ook verantwoordelijk voor schade en verwondingen, voor schade aan eigen materiaal en voor schade veroorzaakt door het paard aan derden en aan de locatie.
Jij, als Klant, dient verplicht een verzekering af te sluiten ter dekking van dergelijke incidenten.
8.7. Gezondheid van het paard
Jij, als Klant, en als eigenaar van het paard dient zorg te dragen voor de gezondheid van jouw paard. Wij, als Dienstverlener, kunnen een paard weigeren als de gezondheid onvoldoende is.
Artikel 9 – Intellectuele eigendomsrecht
9.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website/ trainingen of cursussen, eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
9.2. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.
Artikel 10 – Gegevensverwerking
10.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij je, als Klant, akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van ons, als Dienstverlener. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met de privacy policy die toegankelijk is op onze website.
10.2. Door het aanvaarden van de overeenkomst, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden.
10.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren.
Artikel 11 – Geheimhouding
11.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.
Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inhoud van de bijeenkomsten, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…
Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.
11.2. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak één van beide partijen verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
11.3. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout.
In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
Artikel 12 – Algemeen
12.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
12.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
12.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Vlaams-Brabant, tenzij dwingend recht anders bepaalt.
Coolsaet Perinne (handelend onder de naam Victor-y-horses), met vestigingsadres te 3128 Baal, Pandhoevestraat 84 en ondernemingsnummer 0835.656.087.
Je kan ons bereiken via het e-mailadres: [email protected]
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.Dienstverlener: Victor-y-horses
2.Klant: de consument of ondernemer die een overeenkomst afsluit met ons, als Dienstverlener, en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.
3.Aanbod: alle aanbiedingen uitgaande van ons, dit zowel via de website, via sociale media of via e-mail.
4.Dienst: de diensten die wij leveren: Victor-y-horses
5.Producten:
- Privélessen op de locatie van Victor-y-horses
- Privélessen op verplaatsing
- Een dag- of meerdaagse cursussen en opleidingen
- Lezingen
- Jokerlessen
- Trainingspaarden
7.Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag het aankopen van de dienst.
8.Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. Indien u handelt in de hoedanigheid van een onderneming kan u geen aanspraak maken op het herroepingsrecht.
9.Schriftelijk: de schriftelijke communicatie via e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
10.Website: https://www.victor-y-horses.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze lessen, cursussen, overeenkomsten en diensten en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een aanbod via de website. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
3.2. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant, het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.
3.3. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
3.4. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen.
Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst en informatieverstrekking Klant
4.1. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende soorten diensten aan.
Tenzij schriftelijk anders zou zijn overeengekomen, zullen de werkzaamheden bestaan uit:
- Privélessen op de locatie van Victor-y-horses
- Privélessen op verplaatsing
- Een dag- of meerdaagse cursussen en opleidingen
- Lezingen
- Jokerlessen
- Trainingspaarden
4.3. Jij, als Klant, dient de volgende afspraken steeds na te komen:
Voor de lessen:
- Indien jij, als Klant, wenst te annuleren, dien jij, als Klant, telefonisch contact op te nemen met ons, als Dienstverlener.
- Bij annulering van de lessen tot 48 uur voor aanvang van de afgesproken dienst wordt deze niet in rekening gebracht.
- Bij annulering van de lessen binnen 48-24 uur voor aanvang, rekenen wij, als Dienstverlener, een bedrag van 50% van de dienst aan.
- Bij annulering binnen 24 uur wordt de volledige dienst in rekening gebracht, uitzonderingen daargelaten.
- Eventuele aanbetalingen voor een trainingsperiode worden niet gerestitueerd.
- Afmelding tijdens een lopend revalidatie- of trainingstraject dient steeds in overleg te gebeuren. Voor de resterende tijd dat het paard in training zou zijn dienen wij, als Dienstverlening, geen restitutie te verlenen.
- Jij, als Klant, en als eigenaar van jouw paard, dient zelf een aansprakelijkheidsverzekering te hebben voor schade veroorzaakt door jouw paard.
- Jij, als Klant, dient te zorgen dat jouw paard in orde is met de chip, vaccinatie, ontworming en dat het niet in contact is geweest met besmettelijke ziekten.
- Wij, als Dienstverlener, kunnen bij spoed zelf de dierenarts bellen zonder jou, als Klant, en als eigenaar van het paard, vooraf in te lichten. Jij, als Klant, bent wel steeds verantwoordelijk voor de kosten bij de dierenarts.
- Het wel of niet doorgaan van een cursus is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Indien een cursus onverhoopt niet doorgaat, dan krijg jij, als Klant, hiervan bericht en wordt het inschrijvingsgeld integraal terugbetaald.
- De inschrijving voor de cursus is definitief bij betaling. Indien jij, als Klant, niet voldoet aan de betalingsvoorwaarden, hebben wij, als Dienstverlener, het recht om de plaats aan iemand anders te geven.
- Bij annulering van de cursus door jou als Klant gelden de volgende voorwaarden
- Bij annulering tot 5 dagen voor de cursus, krijg jij, als Klant, een volledige terugbetaling.
- Bij annulering 5-2 dagen voor de cursus, krijg jij, als Klant, een terugbetaling van 50% van de aankoopprijs.
- Bij een annulering binnen de 2 dagen voorafgaande aan de cursus, krijg jij, als Klant, geen terugbetaling.
- Jij, als Klant, kan steeds een vervanger aanduiden bij annulatie. In dit geval dien jij, als Klant, geen annulatievergoeding te betalen.
- Jij, als Klant, bent steeds verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door het paard aan derden of aan de locatie. Jij, als Klant, bent verplicht om een verzekering af te sluiten ter dekking van dergelijke incidenten.
4.5. Jij, als Klant, bent steeds verplicht om een goedgekeurde rijhelm te dragen.
4.6. Er geldt ten alle tijden een rookverbod op het terrein.
4.7. Jij, als Klant, dient steeds de hekken en deuren te sluiten na gebruik.
4.8. Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar best inzicht en vermogen en volgens de regels van de kunst uit. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde.
Artikel 5 – Vergoeding:
5.1. Algemeen
5.1.1. De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen dienst. De prijzen staan steeds vermeld op de website van ons, als Dienstverlener.
De vermelde tarieven worden steeds uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW.
5.1.2. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant.
5.2. Facturatie en betaling
5.2.1. Jij, als Klant, dient bij aankoop van onze trainingen een voorschot te betalen. Deze kan in geen geval gerestitueerd worden. Het resterende bedrag dient betaald te worden bij aanvang van de trainingsperiode. Indien jij, als Klant, ook training wenst in de volgende maand, dien jij, als Klant, hiervoor ten laatste een week voor aanvang van de volgende trainingsmaand, een aanbetaling te doen. Het resterende bedrag dient dan weer bij aanvang van de trainingsmaand betaald te worden.
5.2.2. Jij, als Klant, dient de lessen na de les te betalen. Dit contant, via Payconic of op factuur.
5.2.3. Bij het vastleggen van een cursus, dien jij, als Klant, het bedrag te storten op de bankrekening van ons, als Dienstverlener.
5.2.4. Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd van:
€20 als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk is aan €150;
€30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag boven de €150;
€65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag boven de €500, met een totaallimiet van €2.000.
Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is de klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest verschuldigd ten belope van de wettelijke rentevoet voor betalingsachterstand bij handelstransactie, zie artikel 5, lid 2 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Deze interesten worden berekend op de nog te betalen som.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
6.1. De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.
Jij, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de online aangekochte producten te ontbinden. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bevestigingse-mail heeft ontvangen.
6.2. Uitzonderingen:
Het herroepingsrecht geldt niet voor onze cursussen.
Artikel 7 – Betwistingen
Jij, als klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Dienstverlener.
Jij, als klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid.
Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
8.1 Algemeen
Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting.
De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat gedekt wordt door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.
Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
8.2. Overmacht
Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.
Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
8.3. Relaties met derden
Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
8.4. Contractuele tekortkomingen
Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen. Hierbij wordt er ons, als Dienstverlener, een redelijke termijn gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.
Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
8.5. Website
Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. Wij, als Dienstverlener, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.
Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.
8.6. Veiligheid van het paard
Jij, als Klant, bent steeds verantwoordelijk voor jouw eigen veiligheid en die van het paard. Daarnaast ben jij, als Klant, ook verantwoordelijk voor schade en verwondingen, voor schade aan eigen materiaal en voor schade veroorzaakt door het paard aan derden en aan de locatie.
Jij, als Klant, dient verplicht een verzekering af te sluiten ter dekking van dergelijke incidenten.
8.7. Gezondheid van het paard
Jij, als Klant, en als eigenaar van het paard dient zorg te dragen voor de gezondheid van jouw paard. Wij, als Dienstverlener, kunnen een paard weigeren als de gezondheid onvoldoende is.
Artikel 9 – Intellectuele eigendomsrecht
9.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website/ trainingen of cursussen, eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
9.2. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.
Artikel 10 – Gegevensverwerking
10.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij je, als Klant, akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van ons, als Dienstverlener. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met de privacy policy die toegankelijk is op onze website.
10.2. Door het aanvaarden van de overeenkomst, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden.
10.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren.
Artikel 11 – Geheimhouding
11.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.
Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inhoud van de bijeenkomsten, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…
Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.
11.2. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak één van beide partijen verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
11.3. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout.
In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
Artikel 12 – Algemeen
12.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
12.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
12.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Vlaams-Brabant, tenzij dwingend recht anders bepaalt.